zondag 4 mei 2014

Keesvarken

mijn tiende verjaardag
op deze verjaardag werd ik tien jaar oud. er werd die dag ook carnaval gevierd in hoogwoud waar ik ben opgegroeid. mijn verjaardag bestond eruit dat ik in een varkenspak op een platte kar gezeten door het dorp werd voortgetrokken. de visite stond langs de kant te zwaaien.


dit is onze achteruin. ik draag hier geen fopneus, maar een varkenssnuit. mijn jas en strik waren iets te groot zoals je ziet. verder droeg ik acht spenen op mijn lichaam. 


ik speelde bugel in die tijd. het is niet makkelijk om dit terug te zien. 


mijn zusje was een tafel en mijn broertje een taart. mijn ouders waren verkleed als geschenken en sleepten de kar voort. deze dag zal bij me blijven, al was het allemaal goedbedoeld natuurlijk.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten